8 februari

Oj oj måndag morgon säger jag bara och hej försovning på högsta nivå. Jag vaknade fem i sju och ska gå till bussen klockan sju det första jag tänkte var; Oj hur ska jag hinna nu. Men eftersom att jag var så snabb och effektiv så hann jag, platta håret lite halvt, dvs. att jag har några lockar kvar i håret, sminka mig lite halvt och ganska ojämt men det är fint och jag hann klä på mig helt och hållet + att jag hann tömma ut onödiga grejer ur väskan som till exempel grejer från helgen.
Mamma försökte nästan tvinga mig och ta den senare bussen men jag ville inte komma sent eftersom att det var en ny kurs som började idag och allt så jag sa att hon inte skulle lägga sig i och så vidare innan jag smällde igen dörren i allhast.
Men jag hann och det var helt otroligt till och med med flera minuters marginal också, okej kanske 2 minuter.
Idag så har gastronomi kursen börjat och jag och Lovisa fick den spännade rätten blodpudding och vi har haft en väldigt spännande diskussion om blodpudding är desamma som blod korv, eftersom att i det receptet som vi hittat så har vi grejerna som man har i en blod korv också, men vi kom i alla fall fram till efter många om och men att blodkorv är något man äter i Skåne och blodpudding är något man äter i resten av Sverige vi har inte kommit fram till om det är samma sak eller inte så vi mejlade våran lärare, men diskussionen var väldigt intressant vill jag lova. Så imorrn mina vänner ska jag och min kära Lovisa göra blodpudding från grunden det ska ta ungefär 90 min så vi säger väl hela dagen för oss då. Eftersom att vi måste förberedda oss mentalt osv.
Dags och återgå till blodpuddings fakta letandet

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Ness

hur äre idag :D?

2010-02-08 @ 14:22:37
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

ja precis och sne missa jag 3 lektioner idag på onsdag apu då så hade jag missay 8 a timmar :P

haha jo men en del förstår verkligen inte det :P hehe kram

2010-02-08 @ 15:07:36
URL: http://myzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0