31 december - 4 januari

31 december - nyårsafton.
Nyår spenderades med min man och massa annat folk. Det bjöds på mega god mat hos fam. Bergström och självklart mycket skratt. Efter tolvslaget så blev det lite bubbel och fyrverkerier jag gillar verkligen inte fyrverkerier i alla fall inte och skjuta dem själv, dem låter så förbannat högt! Men det är fint och titta på avstånd och det är ju självklart ett måste på nyår. Så en gång om året kan jag nog stå ut och kolla på fyrverkerier utan och dö. En del personer gjorde snö änglar på det nya sättet dvs. med ansiktet neråt och en del satt och babbla om zebror allt för länge. Vi sov hemma hos Joakims föräldrar och han hade dessutom gått och skaffat sig en fin hicka som aldrig släppte. Men roligt hade vi och det är de som räknas! :)

1 januari
Vi sov nästintill hela dagen eller vi sov hela dagen för vi gick upp när klockan var runt tre på eftermiddagen. Bra jobbat helt klart! :) Joakims mamma tvingade mig och ta någon äckel medicin för min förkylning som jag hade fått. Jag trodde jag skulle dö när jag tog dem. PUH DET VAR DET VÄRSTA JAG ÄTIT! Men Joakim fick ett gott skratt åt mitt ansiktsuttryck i alla fall. Sedan så fixade hans lilla mamma fram frukost till oss och vi fick även middag där också innan vi begav oss hemåt. Det uppskattades för då slapp jag göra mat sen när vi kom hem. :) 

2 - 3 januari
Båda dagarna var vi bara varit hemma eftersom att jag var på för dåligt humör för och göra någonting på grund av mitt halsont och så gnällde jag mest om det också. Vilken gnäll-fia Joakim måste tyckt att jag varit dem här dagarna. Men seriöst jag har aldrig haft så ont i halsen som jag haft nu dem här dagarna som gått. HELT SJUKT! Så vi myste till filmer med massa te. Men det var inte heller helt fel ska jag säga dig för jag hade världens bästa sällskap bredvid. <3

4 januari
Eftersom att mitt halsont har blivit lite bättre så bestämde vi oss för att gå ner till stan och kolla in lite affärer och dessutom så behöver både jag och Joakim tjocktröjor så det var ju ett lysande tillfälle och kolla efter det. Och det roliga var att vi hade bestämt att vi skulle gå upp innan 12, vi kom upp vid halv tre tror jag klockan blev. Jag var så sjukt trött idag och det är jag fortfarande och Joakim är inte den som tar beslutet att nu ska vi gå upp eftersom att han älskar och sova länge. 
När vi väl kom ner till stan så var klockan halv fem och då var jag så himla trött att jag inte orkade kolla efter någon tjocktröja till mig så vi kollade bara till Joakim som inte alls hittade någon tröja i sin smak, sedan så när vi skulle gå hem så hittade jag även den berömda bron med hjärt-räcken som Johanna hade fotat när hon var i Halmstad i somras, jag blev hel fascinerad! (Okej jag överdrev lite nu, men det var kul att jag hittade den i alla fall, tycker jag. Joakim brydde sig inte) Vi handlade även lite onyttigheter på vägen hem också hihi. 
När vi väl kom hem igen så var jag helt slut så vi satte oss och kollade på 2 and a half men och Joakim var så manlig att han tog en öl. När jag satte mig i soffan lät det såhär ; "Åh herregud det stinker ju!" Joakim gav då mig en lektion i att det inte stinker utan doftar. Men oj vad fel han har! :)
Kvällens planer blir nog film, äta onyttigheter och ha puss kalas med Joakim. <3

Nu ska jag gå och göra middag till mig och min man. Det serveras kyckling wok för er som är intresserade. 
Shit det här blir nog världens längsta inlägg tror jag. ;)

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0